آموزش های شهروندی

کاکتوس ملکه شب گلی که فقط یک شب در سال شکوفا می شود

چیزی که گل ملکه شب را بیش از پیش حیرت انگیز می کند، بدنه و ساقه های خاردار آن است

گیاهان عجیب و غریبی در سراسر دنیا وجود دارند. برخی از آن ها گوشت خوارند! برخی دیگر را فقط در منطقه ای خاص از جهان می توان مشاهده کرد و بعضی از گل ها را نیز نمی توان در ۳۶۴ روز از سال دید!

می خواهیم گلی را معرفی کنیم که گوشه گیری را به عنوان سبک زندگی انتخاب کرده، گیاهی به نام گل ملکه شب که فقط یک شب در سال شکوفا می شود و زیبایی هایش را در آن شب به رخ بینندگان می کشد.

او به طور کامل شکوفا می شود و لباس زیبایش را فقط در تاریکی شب بر تنش می کند. سحر هنگام، و حتی قبل از اولین بوسه خورشید بر گونه اش، دوباره به خواب فرو می رود و عطر خوشبو و دلنشینش، تنها چیزیست که از او به یادگار باقی می ماند.

گل کاکتوس Cereus، یکی از گونه های کاکتوس است که گلش فقط در یک شب از سال شکوفا می شود. شبی بین ماه های جولای تا اکتبر هر سال.

این گل را با نام های دیگری همچون شاهزاده شب و ملکه شب هم می شناسند. علاقه مندان به این گونه یک سال تمام صبر می کنند تا موقع شکوفه دادن این گل فرا رسد و به تماشای آن بنشینند.

گل ملکه شب شکلی شبیه به یک شیپور و گلبرگ هایی به رنگ های کرم و سفید دارد. وقتی که این گل به طور کامل شکوفا می شود، عرضی حدود ۱۰ و طولی حدود ۲۰ سانتی متر خواهد داشت. شکل و ظاهر این گل، به این بستگی دارد که چگونه کاشته و کشت شود، این گل ها هم می توانند به صورت عمودی رشد کنند و هم به صورت افقی بر روی زمین پهن شوند.

متاسفانه همه ما نمی توانیم این گل را از نزدیک تماشا کنیم. چرا که این گل در مناطق بیابانی و استوایی آمریکا، و آمریکای جنوبی یافت می شود. هر چند، امروزه یکی از گونه های این گل را به صورت مصنوعی کشت می کنند و به عنوان یک گل خانگی و تزئینی از آن استفاده می کنند.

چیزی که گل ملکه شب را بیش از پیش حیرت انگیز می کند، بدنه و ساقه های خاردار آن است. بالاخره هرچه که باشد، این یک گیاه کاکتوس است. همجواری لطافت گل ملکه شب با بدنه زخیم و خاردارش، منظره حیرت انگیزی را برای بینندگانش خلق می کند.

 

مارک هاچادورین مدیر گلخانه گیاه شناسی نیویورک، این گونه از گل را گیاهی منحصر به فرد می داند که عجیب ترین رفتار را در بین تمامی گیاهان دارد.

این گیاه گوشه نشینی را انتخاب کرده و زیباییش را فقط سالی یک شب به جهان نشان می دهد.

مارک می گوید مردمی که تمام سال منتظر تماشای این گل می ماند، ضرر نمی کنند. چرا که افراد کمی لایق دیدن زیبایی های گل ملکه شب هستند.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا