آموزش های شهروندی

نگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی – آگلونما

آگلونما گیاه بسیار زیبایی است با برگ های ابلق، ساقه ها کوتاه و برگ های بیرون آمده از غلاف ، نیزه ای شکل و خم شده به طرف پایین با طول ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر.

آگلونمای نقره ای در ماه های گرم رشد بسیار زیادی دارد و آگلونماهایی با رنگ روشن آهسته تر رشد می کنند.

 

نور:
رنگ سبز تیره آگلونما می تواند در نزدیکی سایه نیز رشد کند و در حالی که گونه های متنوع تر نیاز به نور بیشتر تر دارند پس هیچ یک از گونه های آگلونما را مستقیم در معرض آفتاب قرار ندهید.
این گیاه سرعت رشد آهسته تا متوسطی دارد .

آبیاری:
اجازه دهید در بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود زیرا آب زیادی باعث پوسیدگی گیاه می شود.
با توجه به نیاز به رطوبت بالا، برخی از تولیدکنندگان آگلونما را گیاه گلخانه ای می دانند که رشد در محیط گرم، مرطوب و روشن گلخانه ای بهتر انجام خواهد شد.
برگهای آگلونما نسبت به خشکی هوا حساس هستند‌‌ بهتر است روزانه سطح برگها با آب اسپری شود.

دما:
این گیاهان هوای سرد یا دماهای کمتر از ۱۰ درجه فارنهایت را دوست ندارند پس مطمئن باشید که آن را از پنجره ها یا دریچه هادور نگه میدارید و هرچه آن نقطه گرم تر باشد ، بهتر است.

هرس گیاه:
برای از بین بردن گاه به گاه برگ زرد پایین گیاه و یا گل های خراب شده ، هرس کردن بسیار مورد نیاز است.

کوددهی:
در 6 ماه اول پس از خرید این گیاه نیازی به کود نیست. به طور کلی گیاهان از بهار تا پاییز رشد بیشتری دارند لذا میتوانید هر ۶ هفته یکبار با کود آلی گیاهی یا کود مایع در فصل رشد تغذیه کنید.

تکثیر با قلمه:

آگلونما معمولا توسط تولید کنندگان خانگی تکثیر نمی شود اما با این حال، می توانید گیاه را در زمان عوض کردن گلدان تقسیم کنید و شاخه های کوچک تر نیز می توانند به عنوان گیاهان جداگانه قرار داده شوند.

عوض کردن گلدان:

آگلونما ها کم رشد هستند و هرساله نیاز به تعویض گلدان ندارند و آنها به طور کلی گیاهان کم رشدی هستند، به طوری که طول تنه آنها بسیار کوچک است.
خاک خوب زهکشی و تخلیه شده ، بسیار مناسب است. مخلوط خاک گلدانی (خاکبرگ، ماسه ، پیت، خاک باغچه) با قابلیت نفوذ خوب (به طور کلی خاک غنى از خاکبرگ و اسیدی را می‌ پسندد)

انواع آگلونما:
آگلونما ها برای تولید برگ های مختلف پیوند زده شده اند. مراقب میوه نوع crispum که سمی هستند، باشید و اگر شما بچه یا حیوانات خانگی دارید که ممکن است در مورد این میوه های قرمز کوچک کنجکاو باشند، از داشتن این گیاه اجتناب کنید.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا