آموزش و پرورش ملارد

طرح همیارمعلم راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌ های تهران، گفت : طرح همیار معلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، به عنوان یکی از فصل های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بهروز هاشمی در بازدید از جشنواره همیار معلم که در پژوهش‌ سرای بوعلی سینای ملارد با حضور دانش آموزان منتخب ملارد، شهریار، قدس و رباط کریم برگزار شد،  گفت: یکی از ساحت‌ های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش‌ آموزان و تعامل آنها با هم برای یادگیری بیشتر است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، جشنواره‌های فرهنگی و علمی مختلف مثل همیار معلم برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه طراحی شده و به ساحت تربیت اجتماعی به صورت عملی پرداخته می‌شود.

هاشمی، عنوان کرد: وقتی یک دانش‌آموز همیار معلم می‌شود و به معلم در کلاس کمک می‌کند، علاوه بر یادگیری درس، مهارت معلمی را می آموزد و به دبیر خود و عمق یادگیری سایرین نیز کمک می‌کند.

وی افزود: در دوران کرونا اجرای این برنامه‌ های مفید کمرنگ شده بود اما اکنون اتفاقات خوبی با بازگشایی مدارس و حضور دانش‌ آموزان رقم خورد و اجتماعی‌ شدن و کنار هم یادگرفتن از دستاوردهای مهم آموزش حضوری است.

این مسئول، حفظ رقابت سالم بین دانش‌ آموزان شرکت‌ کننده را از دستاوردهای این طرح دانست و گفت: شرکت در این جشنواره ‌ها به دانش آموزان علاقمند مهارت معلمی، نحوه رقابت سالم، شرایط تدریس، کنترل دانش‌آموزان و حفظ تمرکز را می‌ آموزد.

در راستای موفقیت دانش آموزان  و ایجاد انگیزه در امر تحصیل ، طرح همیار معلم با هدف  بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان و نهادینه کردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان های استان در حال اجرا است.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها
منبع خبر
ایرنا

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا