گزارشات اقتصادی

رشد 605 درصدی قیمت مسکن در ملارد

تب گرانی مسکن در حومه تهران بالاتر از شهر تهران

گفته شده که طی سال‎ های اخیر و دقیقا از زمانی که التهابات ارزی شروع شده و قیمت‌ ها سر به فلک کشیدند، روند مهاجرت از شهر تهران و شهرهای بزرگ به حومه‌ ها سرعت بیشتری گرفته است.

یکی از موارد قابل پیش‎بینی در فرآیند مهاجرت به حومه، افزایش قابل‎ توجه قیمت مسکن به‏ واسطه افزایش تقاضا در حومه بوده است. بررسی ‌های از میانگین قیمت مسکن در دو مقطع دی ‎ماه 96 و دی ‎ماه 99 این موضوع را تایید می ‌کند.

طبق آمارهای سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در دی ‎ماه 96 متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‎ شده حدود یک تا 1.5میلیون تومان بوده که حالا این مقدار به 6.5 تا 10 میلیون تومان رسیده و در شهرهایی همانند پردیس و دماوند حتی قیمت ‌های 13 تا 14 میلیون تومانی هم دیده می ‌شود.

همچنین براساس این آمارها، درحالی متوسط رشد قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران طی دی‎ ماه 96 تا دی‎ ماه 99 حدود 422 درصد بوده، اما این مقدار در اقمار تهران و حومه‌ های نزدیک به شهر تهران ارقام بالاتری را ثبت کرده است، رشد 605 درصدی قیمت مسکن در ملارد، رشد 583 درصدی در پردیس، رشد 528 درصدی در شهر قدس، رشد 485 درصدی در دماوند و رشد 442 درصدی در پاکدشت نمونه‌ هایی از این ارقام هستند که نشان می ‌دهد فشار تقاضای مسکن در حومه چه بلایی سر مردم در این مناطق آورده است.

اینکه گفته می ‌شود طی سال‎ های اخیر فشار تقاضای مسکن و تقاضاهای سر ریز شده از تهران و کلانشهرها به حومه، قیمت ‎ها در بازار مسکن حومه، اقمار و حاشیه را حسابی تکان داده، این موضوع را می ‌توان در ابعاد دیگری هم ملاحظه کرد.

برای نمونه درحالی قیمت مسکن از دی ‎ماه 96 تا دی ‎ماه 99 در شهرهایی همانند ملارد، پردیس، شهر قدس، دماوند، پاکدشت، تهران، بومهن، وحیدیه، قرچک، رودهن، اسلامشهر، کهریزک، شهریار، صفادشت، باقرشهر و پرند بین 340 تا 600 درصد رشد داشته که رشد قیمت مسکن در شهرها و اقمار دورتر از تهران به ترتیب در فیروزکوه 186درصد، در جاجرود 229 درصد، در پیشوا 243 درصد، در ورامین 253 درصد، در صباشهر 283 درصد و در رباط‎ کریم 292 درصد بوده است.

 

 

 

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها
منبع خبر
جامعه خبری تحلیلی الف

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا