بهزیستی ملارد

در پروسه فرزند خواندگی مهمترین مسئله در نظر گرفتن بهبود شرایط فرزندان هست

طی پیگیری های صورت گرفته در اداره بهزیستی شهرستان ملارد توسط معاونت امور اجتماعی و کارشناس فرزند خواندگی حدود 30 پرونده فرزند خواندگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد ، داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تاکید بر اهمیت بررسی دقیق پرونده های فرزند خواندگی با توجه به حساسیت بالای شرایط فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی گفت: طی سال جاری حدود 30 پرونده توسط کارشناس فرزند خواندگی این اداره مورد بررسی، مصاحبه و بازدید قرار گرفته که از این تعداد یازده خانواده فرزند خود را به سرپرستی و 4 خانواده نیز در حال طی مراحل پایانی میباشند.

 

وی افزود: از مهر ماه سالجاری با راه اندازی سامانه فرزند خواندگی به نشانی : adoption.behzisti.net کلیه درخواستها از طریق سامانه بارگذاری شده و پس از بررسی مدارک توسط متخصصین امر وارد مراحل بعدی که شامل: بازدید منزل، بررسی سلامت روان، اجازه نامه دادگاه جهت اخذ سرپرستی موقت، طرح موضوع در کمیته فرزند خواندگی شهرستان و قرار گرفتن در لیست دریافت سرپرستی فرزندان بوده میشوند.

خادم در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولیت بهزیستی به واگذاری فرزند منتهی نمیشود افزود: پس از واگذاری کودک نیز کارشناسان بصورت مکرر با انجام بازدیدهای مستمر شرایط را مورد بررسی قرار داده و پس از طی مدت سرپرستی در صورت تائید موقعیت، اقدامات بعدی که شامل دریافت شناسنامه و انجام تعهدات مالی از سوی متقاضی میباشد صورت میگیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن بیان اینکه در تمامی پروسه فرزند خواندگی اولویت توجه به منافع کودکان میباشد گفت: در دستور العمل های جدیدی که توسط متخصصین در سازمان بهزیستی مورد بازبینی قرار گرفته است سه گروه شرایط ثبت تقاضای فرزند خواندگی در سامانه مذکور را دارا میباشند که شامل: خانواده که که صاحب فرزند نمیشوند، خانواده هایی که یک فرزند دارند و دختران مجرد بالای سی سال که با بارگذاری و ثبت مدارک و درخواست خود در سامانه فرزند خواندگی درخواستشان مورد بررسی قرار میگیرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حساسیت و بررسی کارشناسان این حوزه گفت: اگرچه در سالهای اخیر سیاست سازمان بهزیستی تسهیل در امر فرزند پذیری بوده است ولی این مسئله باعث نمیشود که تمامی شرایط خانواده های متقاضی با حساسیت فراوان مرحله به مرحله توسط افراد آگاه و با تجربه با توجه به موقعیت خاص کودکان و نیز اهمیت استقرار آنها در خانواده هایی که بتوانند از همه جهت فرزند را حمایت نمایند چشم پوشی نماییم.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

2 دیدگاه

  1. وی در پایان ضمن تقدیر از حساسیت و بررسی کارشناسان این حوزه گفت: اگرچه در سالهای اخیر سیاست سازمان بهزیستی تسهیل در امر فرزند پذیری بوده است ولی این مسئله باعث نمیشود که تمامی شرایط خانواده های متقاضی با حساسیت فراوان مرحله به مرحله توسط افراد آگاه و با تجربه با توجه به موقعیت خاص کودکان و نیز اهمیت استقرار آنها در خانواده هایی که بتوانند از همه جهت فرزند را حمایت نمایند چشم پوشی نماییم.

  2. #بهزيستي #بهزيستي_استان_تهران #بهزيستي_شهرستان_ملارد #روابط_عمومي #روابط_عمومي_بهزيستي_شهرستان #خبر #معلولين #خيرين #پيشگيري #معتادين #مناسب_سازي #توانبخشي #اجتماعي #مشاركت #اشتغال #كمك #دهه_فجر_مبارک #روزمادر #روززن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا