آموزش های شهروندی

تکثیر و پرورش نخل مرداب

یکی از روش های تکثیر و پرورش نخل مرداب  تکثیر آن به روش تقسیم بوته است، این کار بیشتر در اوایل تابستان صورت می گیرد به این صورت است که ابتدا کل بوته را از خاک در می آوریم جوری که ریشه ها آسیبی نبینند  سپس با دست ریشه ها را به چند دسته تقسیم و  از هم جدا می کنیم و داخل گلدان با خاک مرطوب قرار می دهیم این روش یکی از روش های معمول است که برای تکثیر نخل مرداب استفاده می شود.

 

 یک روش غیر معمول در پرورش نخل مرداب وجود دارد به نام تکثیر وارونه که در صورت نتیجه نگرفتن از تکثیر به روش تقسیم بوته از آن استفاده می شود که بسیار ساده است. ابتدا یک شاخه  سالم از نخل مرداب را از بوته جدا می کنیم شاخه ای را انتخاب می کنیم که سر آن پر برگ باشد سپس با قیچی ساقه را کوتاه و برگ های آن را می بریم جوری که یک سه الی چهار سانت از برگ باقی بماند، سپس ساقه را به صورت وارونه طوری که  ساقه در بالا و برگ های کوتاه شده آن در آب قرار گیرد در لیوان پر آب می گذاریم و لیوان را در جایی که نور کافی و به دور از تابش  نور مستقیم خورشید باشد قرار می دهیم.

بعد از گذشت چند روز شاهد ریشه دادن  گیاه می شویم زمانی که ریشه ها کمی بزرگ شدند باید آن را به گلدان انتقال دهیم.

گلدان نباید زیاد بزرگ باشد ترجیها قطر دهانه گلدان یازده الی نه سانتی متر باشد.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا