نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه مشق

بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری فقط ۶۰۰ میلیارد تومان است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از کاهش رشد بودجه معاونت علمی ظرف سالیان گذشته, گفت: بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری فقط ۶۰۰ میلیارد تومان است.

حسین حق وردی در گفت و گو با خبرنگار    خبرگزاری خانه ملتدرباره بودجه معاونت علمی و فناوری رئیس‌ جمهور  که در نشست این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: با وجود بودجه اندک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اما اقدامات مهمی در حوزه شرکت ‌های دانش بنیان به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه رقم بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قابل باور نیست، افزود: بودجه این نهاد با وجود اقدامات بزرگ صورت گرفته فقط 600 میلیارد تومان است.

فقط یکی از پردیس‌ های زیر نظر معاونت علمی , گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی دارد​

حق وردی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس اظهارات معاون رئیس جمهور، فقط یکی از پردیس ‌های زیر نظر معاونت علمی گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی دارد.

وی اضافه کرد: بودجه معاونت علمی طی 10 سال گذشته در مقایسه با رشد بودجه عمومی کشور کمترین رشد را داشته و بودجه این نهاد فقط 2 برابر شده است.

اقدامات شرکت‌‎های دانش بنیان در کشف واکسن به زودی رسانه‎‌ای می ‌شود

حق وردی با اشاره به شرایط تحریمی تحمیل بر کشور و ضرورت خودکفایی در تولیدات فناور و نوین، بر حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری در امور زیربنایی وارد شده ‌اند و امروز شاهد هستیم که در بحث ‌های مورد نیاز کشور مانند مبارزه با کرونا همین شرکت‌ های دانش بنیان پیشرو بوده و اقدامات مهمی هم برای کشف واکسن صورت گرفته که به زودی رسانه‌ ای نیز خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: البته صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت هیأت امنایی اداره می ‌شود و زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری نیست که باید در این زمینه اقداماتی برای تزریق اعتبارات این صندوق به شرکت‌ های دانش بنیان صورت گیرد.

به گزارش خانه ملت, لازم به ذکر است بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در لایحه بودجه 1400 رشد 23 درصدی داشته است./

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا