حقوقی و قضائی

آیا هر تهدیدی جرم محسوب می ‌شود؟

آیا هر تهدیدی جرم محسوب می ‌شود؟ شخص باید واضح باشد یعنی تهدید کننده به وضوح تهدید شونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود و یا بستگانش تهدید کند به نحوی که قاضی از الفاظ به کار رفته یا حرکات انجام شده بتواند تهدید انجام شده را به راحتی احساس کند.

 

🔹شرایط تهدید

🔸برای تحقق جرم تهدید شرایطی باید وجود داشته باشد:

١- تهدید کننده قادر به انجام باشد.

٢- با توجه به وضعیت تهدید شونده احتمال وقوع آن باشد.
تهدید امری نسبی است که با توجه به وضعیت تهدید شونده و تهدید کننده مورد قضاوت قرار میگیرد و ملاک تشخیص آن عرفی است.

🔹مجازات جرم تهدید

ماده 668 ـ هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم بهدادن نوشته یا سند یا امضا و یا مهر نماید و یا سند و نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او میباشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ماده 669 ـ هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه یا زندان محکوم می شود.

جایگاه اختصاصی تبلیغات شما در ملاردی ها
منبع خبر
میزان

ملاردی ها

شهروند ملارد، فعال اجتماعی و انعکاس دهنده اخبار و وقایع شهرستان ملارد و تحلیلگر و معامله گر بازارهای مالی، طراح حرفه ای وب سایت ... برای مشاهده بیشتر تصاویر و رزومه من می توانید بر روی شکل Home (خانه) کلیک نمائید و وارد وب سایت شخصی من شوید. نظرات شما باعث دلگرمی خواهد بود

8 دیدگاه

  1. خیر به هیچ وجه.صرفنظر از این شرایط قانونی،متاسفانه اگه به یه مقامی بگی از تو در مرجع قضایی شکایت میکنم انرا تهدید قلمدادمیکنن!!!توسل به مقام دیگر برای شکایت کردن و گوشزد کردن این حق قانونی جرم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا